Sunday, April 3, 2011

Again?

pernah tak anda rasa anda buang masa tgk tv byk sgt buat itu ini etc . lepas tu anda menyesal dan berazam untuk jadi rajin keesokkan harinya ...atau hujung minggu seterusnya.

tapi bila hari yang ditunggu tiba ,buang masa lagi lepas tu berazam lagi untuk hari seterusnya.

bilakah nak jadi org yg tak buang masa ? -.-'

kalau waktu lapang boleh la suka-suki itu ini tp 2nd IA dah tinggal lagi kurang 2 minggu cik kak oiii.

tapi ada ketikanya rasa bila da baca byk2 dan byk2(kononnya),terasa mcm sakit kepala.


maka teringatlah kata2 dr.ramesh prof pharmacology.kalau otak kita keep on constantly too much anxious and tua2 nnt it will degenerate faster and later...parkinson?
nauzubillah min zalik

saya risau juga sbb saya selalu overthinking.nk buat apa pun semua pun pikir dulu.kalau ada something saya rasa buat tak betul saya akan pikir lagi dan menyesal.it's such a bad habit.

i shall learn to take things more lightly.even now pun tgh praktis petua dr.fadzilah kamsah macam mana nak jadi org yg ceria.hahahaha

tp ia adalah sgt bahaya bila anda terlalu ambil mudah dgn keadaan sekeliling.anda rasa selesa dan mula lupa untuk fokus.mcm saya hari ini yg bangun lambat ,study seciput menghadap laptop berjam-jam.

dari satu sudut,saya agak gembira sbb bukan selalu rasa gembira,tenang dan bahagia relax je.

tapi kena ingat kalau nak senang kemudian kena bersusah sekarang.adush~~

saya nak balik bercuti dengan gembira lepas exam nnt.tak nak risau .jadi ,kamon!!!

walaupun rasa susah mulai hari ini,kena fokus.
tapi portion exam banyak,,,,,,,, :(
macam mana ni???nnt stress lagi. dah la kepala saya ni dah mudah sakit kepala belakangan ni.

takpa2.positif ! baca dulu .stress??
don't worry dear :)))
Allah kan ada
moga Allah jadikan saya org yg memanfaatkan waktu sebaiknya , dapat mengulangkaji dengan tenang dan jawab exam dengan cemerlang.

honestly,i want to do well in my exam and have a happy,less stressful life.both.but those point of equlibrium-i'm still looking for it.

>>>> tp dr. fadzillah kamsah kata it's ok.we don't have to win everytime.
dan sebenarnya kelak kita punya kehidupan yang lebih abadi.dunia ini hanya sementara kan?

No comments:

Post a Comment