Saturday, August 14, 2010

-Berlarilah tanpa lelah sampai engkau meraihnya-

Assalamualaikum dan salam al-mubarak.

Sudah lama tangan ini tidak mengetuk kekunci –kekunci komputer untuk menaip
Asalnya satu jam yang lepas memang sudah ingin saya post coretan ini tapi apakan daya di India ni asyik black out je memanjang.sekali black out sejam.satu hari dekat 4/5 kali.hari ni hari kemerdekaan india pun black out .aiya.saya pun tarak faham .satu Bandar pulak tuh

Nak kata negara besar sangat negara2 eropah tuh besar jugak tp tak lah black out pun.sabar je la bulan2 puasa ni.cubaan~~

Hah ok,dah ada elektrik.

Sepanjang sejak dari post saya yang lepas ,banyak benda telah berlalu

1. accidentally saya pun tak tahu macam mana lah saya tercalon jadi ahli kelab imsa.(untuk pengetahuan mcm badan wakil pelajar).saya bagi manifesto,mengundi,macam tak percaya pun ada.haha.tup,tup dah jadi ahli.siap biro akademik lagi.ngeee~~

2. cakap pasal akademik.hari tuh bulan 7 dah habis dah third IA.2 minggu lepas tuh exam final.dah abes jgk.tengah tinggal exam praktikal.tu la punca bermalasan nih.syuh2.Si pemalas memang suka betul mengacau orang .

sedar la diri exam tak abes lagi.haih.exam teori ada tiga subjek.anatomy ,physiology,biochemistry.ok tapi physio tuh macam tak berapa puas hati sikit.tak puas hati?errr ye la .kalau boleh saya nak dapatkan yang terbaik.Ayah saya kata kalau kita buat sesuatu kita mesti buat yang terbaik.

Kadang-kadang perangai buruk saya saya selalu terlebih risau.macam kalau jadi itu,ini.tapi kawan baik saya ingatkan rezeki tu Allah yang tentukan.

“kalau Dia nak bagi tuh dia boleh bagi.kita dah usaha.serahkan semua benda dekat Dia .jangan stress.tak baik.”-Ain kamaruzzaman .trimas :D

>>>>>>>lepas tuh kitaorang pergi jalan2 dekat mantri mall.haha.sampai penat sebab jalan.balik tuh saya tak rehat lagi.teruskan misi buat kek dekat Liza. Yes,Alhamdulillah jadi.HAPPY BIRTHDAY LIZA..



3. sepanjang lepas saya balik dari india ,memang saya tak jalan mana2 langsung sampailah hari tuh seminggu sebelum final.naik auto.tengok sekeliling.barulah terasa betapa macam baru keluar dari bwah tempurung.ye lah selama nih setiap hari pagi bangun pergi library,balik petang duduk rumah sambung baca buku balik buat itu ini sikit.lepas tuh tidur.dua bulan lebih buat benda yang sama.astaghfirullah .

memang tak terasa langsung masa yang teralu pantas berlalu.


4. Dan juga hari tuh saya tertonton sebuah cerita.bukan sebuah cerita biasa tapi cerita tentang seorang insan yang begitu bersusah payah untuk belajar.saya rasa semua patut tengok untuk pengajaran.tajuknya Laskar Pelangi.

caption kat atas jugak adalah daripada filem tersebut .kalau kita punya cita-cita,kejarlah ia sampai kita dapat.cerita tersebut memang membakar semangat saya yang hampir bengkok akibat tipu daya licik Si pemalas.


Saya rasa sampai di sini saja.sampai kita ketemu lagi.

p/s :saya balik Malaysia minggu depan.:)yes.sebulan

No comments:

Post a Comment