Sunday, October 3, 2010

berdepan hari mendatang

semalam aku selamat sampai di India.Alhamdulillah.walaupun ia tak sebest mana tapi di sinilah aku menuntut ilmu .apatah lagi setiap ketentuan Allah itu ada hikmahnya.

setahun pengajian perubatan aku sudah pun tamat dan kini aku melangkah ke tahun kedua.Semoga Allah s.w.t memudahkan urusan pembelajaranku dan diterangkan hati agar mudah menerima dan memahami ilmu.

tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad.

belajar sampai bila pun x akan habis tapi untuk apa kita belajar itu sebenarnya yang penting.
apa pun tujuan kita, pengakhirannya adalah untuk mencari keredhaan Allah s.w.t . kerana itulah makna penghidupan kita di muka bumi ini.

moga-moga kita tidak terbelit dengan suasana dunia hari ini hingga lupa akan kepercayaan kita.

azam saya untuk tahun ke-2 saya di sini,saya ingin belajar baik2.rajin beramal ibadat.hidup ceria :D



"Ingatlah Allah ketika waktu lapang dan senang maka Allah akan mengingati kita waktu sempit dan susah "

No comments:

Post a Comment