Wednesday, October 27, 2010

takut?

hari ini saya viva microb.stress pagi2 bgn.haha.nasib baik lecturer agak baik.keluar2 rasa mcm merdeka !

setiap kali kita sebagai manusia selalu takut kalau exam .tp sebenarnya takut itu hanya pada Allah yg satu.byk hal2 dunia kita semua takut.takut hantulah etc.
tp berapa ramai yg fikir setiap action (dlm kehidupan seharian) yg dibuat salah atau tidak dan kalau salah takutkah kita dengan Allah?bendanya mmg nmpak kecil sbb kita manusia zaman sekarang iman tak setebal mana.

saya tahu saya baca quran tak faham.sebab itu saya tgh cuba baca tafsir .moga Allah beri kefahaman dan hidayah terhadap usaha saya.dalam Al-quran banyak kali Allah pesan kalau buat benda yg x mematuhi perintah Allah ,besar azabnya.tapi Allah Maha Adil dan Penyayang.kalau kita selalu ingatkan Dia,buat benda simple2 as ikut perintahNya rahmat Ilahi dan nikmat syurga menanti di depan mata.

benda2 mcm ini zaman sekarang sesetengah org pandang sebelah mata.sibuk urusan dunia kadang2 sampai x terfikir pun.kawan2 ,bukalah sikit pintu hati kita .kalau kita cuba mendekati Allah satu meter ,Allah akan lebih dekat lagi sedepa. bukankah lebih baik kalau kita maju,bijak bestari dan iman kita juga sederap melangkah kehadapan.biar seiring :D
kan lebih bagus.
x tahu x apa.saya pun x tahu.
di situ ertinya mencari dan berusaha.

2nd year ini penuh cabaran mental.assignment muncul saban minggu.viva patho juga.
cuma aku mohon Ya Allah permudahkanlah urusanku dan berkatilah ia agar aku jadi pelajar serta bakal doktor yang cemerlang dunia akhirat.

No comments:

Post a Comment