Wednesday, April 7, 2010

Azam

ini cerita berkenaan keazaman bukan berkenaan sesiapa yang bernama Azam :P

dean uni saya ,datuk ghani hari ini datang memberi amaran supaya tidak proxy-memproxy kehadiran masing2.huhuhu
ada sesiapa yang tak tahu proxy itu apa?
oh,meniru tandatangan orang lain dan mengisi kehadiran .
kerana nila setitik rosak susu sebelanga.habis semua orang kena marah.
wooo~
tapi rosaknya susu tersebut memberi peringatan kepada saya supaya tidak melakukan perkara yang sama iaitu ponteng-memonteng.

selanjutnya giliran Dr.sudha,associate dean.saya tidak kisah pada mulanya sebab saya belum pernah berkecimpung dalam aktiviti proxy ini tapi ayat beliau yang satu ini memang memberi stimulasi kepada prefrontal lobe cerebrum saya.

"you must remember,you are in a professional course.you really need to keep a good attitude.since you still have time to do extracurricular activity,i don't think you are tired and stressful enough to skip classes.you must study hard .aim for good result.if not it will affect your job prospective.no one was going to hire a doctor who got c-"

jadi ,kiranya tak ada pilihan lain. macam mana sekali pun kita kena berusaha untuk dapat result yang bagus .tapi rezeki masih di tangan Allah s.w.t.Tawakal.

oh,saudara Q.A,berhubung post di blog anda,anggaplah saya komen dari sini .hahaha
kadang2 saya terfikir kenapa profession doktor ini seolah-olah tidak memberi peluang untuk menikmati kehidupan .(menikmati kehidupan tu bagaimana ya ?)all we did is study and study.macam tak ada pilihan.sedangkan in the future we are the one yang tolong orang.Orang yang menolong orang pun tak tertolong diri sendiri.tapi rasanya itulah pengorbanan kan .ganjaran pahala pasti menanti kelak.Insyaallah.

quoting dr.puthuraya "to lead a happy life,have more contentment instead of desire"

oh ,azam saya .dah tertunai.hari ini saya balik rumah dengan tangan tertulis
-go home and throw away your movie-
dan berjaya.
tapi encik tv tak dapat dimusnahkan.hmmm buat2 tak nampaklah.kalau dah boring gila baru cari.
langkah mengcegah langha.

selamat belajar:D

No comments:

Post a Comment